زن مانکن مدل
گلدان شمعدانی
توی مبل فرو رفته بودم و به یکی از مجلات مُدی که زنم همیشه می خرد نگاه می کردم. چه مانکن هائی، چقدر زیبا، چقدر شکیل و تمنا برانگیز. زنم داشت به گلدان شمعدانی که همیشه گوشه اتاق است ور می رفت و شاخه های اضافی را می گرفت و برگ های خشک شده را جدا می کرد. از دیدن اندام گرد و قلنبه اش لبخندی گوشه لبم پیدا شد. از مقایسه او با دخترهای توی مجله خنده ام گرفته بود. زنم آنچنان سریع برگشت و نگاهم کرد که فرصت نکردم لبخندم را جمع و جور کنم.
گلدان شمعدانی را برداشت و روبروی من ایستاد و گفت: «نگاه کن! این گل ها هیچ شکل رزهای تازه ای نیستند که دیروز خریده ام. من عاشق عطر و بوی رز هستم. جوان، نورسته، خوشبو و با طراوت. گل های شمعدانی هرگز به زیبائی و شادابی آنها نیستند، اما می دانی تفاوتشان چیست؟» بعد، بدون این که منتظر پاسخم باشد اشاره ای به خاک گلدان کرد و گفت: «اینجا! تفاوت اینجاست. در ریشه هائی که توی خاک اند. رزها دو روزی به اتاق صفا می دهند و بعد پژمرده می شوند، ولی این شمعدانی ها، ریشه در خاک دارند و به این زودی ها از بین نمی روند. سعی می کنند همیشه صفابخش اتاقمان باشند. چرخی زد و روی یک صندلی راحتی نشست و کتاب مورد علاقه اش را به دست گرفت. کنارش رفتم و گونه اش را بوسیدم. این لذت بخش ترین بوسه ای بود که بر گونه یک گل شمعدانی زدم.»
به نقل از صفحه  «یادداشت های بی تاریخ» دکتر صدرالدین الهی در کیهان لندن

روزی به مختارالسلطنه اطلاع دادند که نرخ ماست در تهران خیلی گران شده است. مختارالسلطنه دستور داد که کسی حق ندارد ماست را گران بفروشد. چون چندی بدین منوال گذشت برای اطمینان خاطر با قیافه ی ناشناخته به ی... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: حاصل 3 بعلاوه 4؟

نطرات کاربران:



1

خوب


2

بسیار عالی و پند آموز است.باعث میشه در آینده که ازدواج میکنم و همچین مسئله ای پیش میاد جوابی برای سوالم پوزخندم که نمیزنم داشته باشم.ممنونم.


3

بسیار عالی و پند آموز است.باعث میشه در آینده که ازدواج میکنم و همچین مسئله ای پیش میاد جوابی برای سوالم پوزخندم که نمیزنم داشته باشم.ممنونم.


4

عالی بود


5

واقعا زیبا بود.شاید مشکل برخی از مردا همین باشه که فرق کسی که میمونه تا آخر رو با کسی که به فکر فرداشم نیس، نمیدونن.امیدوارم روزی برسه که بتونیم چیزایی که دیدنشون سخته رو ببینیم.دیدن چیزای ساده هنر نیست!چون همه میبینن.


6

واقعا زیبا بود دستتون درد نکنه.


7

چقر زيبا خوبه خانما هم در مورد همسراشون همينطوری فکر کنن


8

عالی بود بسیار قشنگ بود.


9

بسيار متن احمقانه اي بود....يعني زن هاي چاق و زنهايي كه برورويي ندارند ريشه دارند و ميمانند و بقيه نه؟؟؟


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات