کودک فقیر
به دنبال مردگان
روزی کسی به خیام خردمند، که دوران کهنسالی را پشت سر می گذاشت گفت: «شما به یاد دارید دقیقا پدر بزرگ من، چه زمانی درگذشت؟»
خیام پرسید: «این پرسش برای چیست؟»
آن جوان گفت: «من تاریخ درگذشت همه خویشانم را بدست آورده ام و می خواهم روز وفات آنها بروم گورستان و برایشان دعا کنم و خیرات دهم و...»
خیام خندید و گفت: «آدم بدبختی هستی! خداوند تو را فرستاده تا شادی بیافرینی و دست زندگان و مستمندان را بگیری تا نمیرند تو به دنبال مردگانت هستی؟» بعد پشتش را به او کرد و گفت مرا با مرده پرستان کاری نیست و از او دور شد.
اندیشمند کشورمان ارد بزرگ می گوید: «کاویدن در غم ها ما را به خوشبختی نمی رساند.» و هم او در جایی دیگر می گوید: «آنکه ترانه زاری کشت می کند، تباهیدن زندگی اش را برداشت می کند.»
به امید آنکه همه ما ارزش زندگی را بدانیم و برای شادی هم بکوشیم.


پس از کلی دردسر با پسر مورد علاقه‌ام ازدواج کردم. ما همدیگرو تا حد مرگ دوست داشتیم. سالای اول زندگیمون خیلی خوب بود. اما چند سال که گذشت کمبود بچه رو به وضوح حس می‌کردیم. می‌دونستیم بچه... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: جمع 2 و 2؟

نطرات کاربران:



1

بسیار عالی بود


2

خوبه هم جالبه هم تازست


3

خداوند روح شادی را در ما دمیده ولی گفته که همیشه مرگ را از یاد نبرید و یکی از راههای از یاد نبردن مرگ زیارت اهل قبور است .


4

عالی


5

متاسفانه اکثرا مرده پرست شدن و زنده هارو بیخیال شدن


6

آمین


7

عالی بود


8

خیلی خوب بود


9

اگه این نظر خیام باشه واقعا آدم کوته فکری بوده
زیارت اهل قبور و دعاو خیرات برای آنها بسیار سفارش شده و انجامش هم برای کم شدن عذاب مرده در عالم برزخ و هم برای یادآوری مرگ و فانی بودن این دنیا مهمه


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات