در حال خوردن بیسکوئیت کرمدار کاکائوی
بیسکوئیت های زندگی
هشت سالم بود. یه روز از طرف مدرسه بردنمون کارخونه تولید بیسکوییت. ما رو به صف کردن و بردنمون تو کارخونه که خط تولید بیسکویت رو ببینیم. وقتی به قسمتی رسیدیم که دستگاه بیسکویت میداد بیرون، خیلی از بچه ها از صف زدن بیرون و بیسکویتایی که از دستگاه میزد بیرون رو ورداشتن و خوردن.
من رو حساب تربیتی که شده بودم میدونستم که اونا دارن کار اشتباه و زشتی میکنن. واسه همین تو صف موندم. ولی آخرش اونا بیسکویت خورده بودن و منی که قواعد رو رعایت کرده بودم هیچی نصیبم نشده بود.
الان پنجاه سالمه. اون روز گذشت ولی تجربه اون روز بارها و بارها تو زندگیم تکرار شد. خیلی جاها سعی کردم که آدم باشم و یه سری چیزا رو رعایت کنم. ولی در نهایت من چیزی ندارم و اونایی که واسه رسیدن به هدفشون خیلی چیزا رو زیر پا میذارن از بیسکوییتای تو دستشون لذت میبرن.
از همون موقع تا الان یکی از سوالای بزرگ زندگیم این بوده و هست که خوب بودن و خوب موندن مهمتره یا رسیدن به بیسکوییتای زندگی؟ اونم واسه مردمی که تو و شخصیتت رو با بیسکوییتای توی دستت می‌سنجند!

آورده اند که روزى یکى از بزرگان عرب به سفر حج مى رفت. نامش عبد الجبار بود و هزار دینار طلا در کمر داشت. چون به کوفه رسید، قافله دو سه روزى از حرکت باز ایستاد. عبد الجبار براى تفرج و سیاحت، گرد محله ها... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: جمع 2 و 2؟

نطرات کاربران:



1

دقيقا مشابه اين تجربه را من دارم. هميشه اين سوال براي من هم هست. اصول و اخلاق را رعايت كردن مهم است يا مشابه ديگران عمل كردن؟! تا كنون مطابق اصول و قواعد و اخلاق عمل كردم و از مال دنيا چيز زيادي ندارم و نمي دانم كه كارم درست بوده يا نه؟!! البته دلم به اين خوش است كه اوني كه بايد ببينه ميبينه و خودش كمك ميكنه. توكل به خدا!


2

حکایت بسیار زیبایی بود و مصداق واقعی جامعه ما اما دوستان این سوال از اون عمل عواقبش بدتره یعنی اینکه اون حرکت زشت و نا پسندیه و بدترین راه رسیدن به بیسکوییت اما این سوال که برای بدست آوردن بیسکوییت حتما باید از صف زد بیرون یا داغ بیسکویت توی دلمون بمونه یعنی راهی برای بدست آوردن بیسکوییت به جز از صف بیرون رفتن نیست و این خیلی خیلی خیلی... بدتر و خطر ناکتر از اون حرکت است باید بیسکوییت را بدست آورد ولی نه از راه غیر اخلاقی یعنی نه از لذت بیسکوییت بگذرید نه اخلاق را زیر پا بگذارید


3

کاربر ۲ درست میفرماید همین است راه راست سخته اما عاقبت خوبی داره


4

ادم همیشه هم با انجام کاری که از قبل براش تربیت شده خوب نمیمونه!
مهم اینکه هم تربیتو داشته باشی هم بتونی از بیسکوبیتا استفاده کنی.


5

خیلی جالب بود


6

جانا سخن از دل ما گويي


7

این شخص جای خوب بودن را نمیداند


8

توی این دوره زمونه،سالم زندگی کردن خیــــــــــــــــــــلی سخته،اما زیباست. همینکه بدونی اصول و استانداردهای خودت رو زیر پا نذاشتی،از همه چی واست لذت بخش تره. اگه هم به زندگی دیگران چشم ندوزیم،قطعا حس لذت بخش تری خواهیم داشت.مردم هرطور دوست دارن زندگی کنن.از هر راهی پول در بیارن.اصن تیلیاردر بشن.به ما چه.
مهم اینه به خودمون اعتقاد داشته باشیم و خودمون رو دوست داشته باشیم.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات