ماهی تابه
تابه شما چه اندازه است؟
دو مرد در کنار درياچه اي مشغول ماهيگيري بودند. يکي از آنها ماهيگير با تجربه و ماهري بود اما ديگري ماهيگيري نميدانست. هر بار که مرد با تجربه يک ماهي بزرگ مي گرفت، آنرا در ظرف يخي که در کنار دستش بود مي انداخت تا ماهي ها تازه بمانند، اما ديگري به محض گرفتن يک ماهي بزرگ آنرا به دريا پرتاب مي کرد. ماهيگير با تجربه از اينکه مي ديد آن مرد چگونه ماهي را از دست مي دهد بسيار متعجب بود. لذا پس از مدتي از او پرسيد: «چرا ماهي هاي به اين بزرگي را به دريا پرت مي کني؟»
مرد جواب داد: «آخر تابه من کوچک است!»
گاهي ما نيز همانند همان مرد، شانس هاي بزرگ، شغل هاي بزرگ، روياهاي بزرگ و فرصت هاي بزرگي را که خداوند به ما ارزاني مي دارد قبول نمي کنيم. برای استفاده از فرصت های پیش رو، باید خود را از قبل آماده کنیم.

شبی از شبها، شاگردی در حال عبادت و تضرع و گریه و زاری بود. در همین حال مدتی گذشت تا آنکه استاد خود را بالای سرش دید که با تعجب و حیرت او را نظاره می کرد.استاد پرسید: «برای چه این همه ابراز ناراحتی و گ... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: ضرب 2 در 3؟

نطرات کاربران:



1

جالب و تامل برانگیز بود


ممنون


2

برداشت هر کس از محیط پیرامونش و بهره مندیش از موهبت های موجود به قدر ظرفیت و اندازه و قابلیتی است که پرورش داده؛ البته منکر این مطلب نیستم که قرار گرفتن در فرصت های بزرگ به افزایش ظرفیت ها کمک خواهد کرد البته به این شرط که فرد این مهم را درک کند و قابلیت توسعه را در خود ایجاد کرده باشد.


3

همانطوريكه براي افرادشايسته قبول پست هاي بزرگ وظيفه است،كناره گيري افرادنالايق ازپست هاي بزرگ هم يك وظيفه است.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات