عشق یک طرفه
عشق منطقی
جوانی بود که عاشق دختری بود. دختر خیلی زیبا و زرق و برق دار نبود، اما برای این جوان همه چیز بود. جوان همیشه خواب دختر را می‌دید که باقی عمرش را با او سپری می‌کند. دوستان جوان به او می‌گفتند: «چرا اینقدر خواب او را می بینی وقتی نمی‌دانی او اصلاً عاشق تو هست یا نه؟ اول احساست را به او بگو و ببین او تو را دوست دارد یا نه.»
جوان فکر می‌کرد دختر او را دوست دارد. دختر از اول می‌دانست که جوان عاشق اوست. یک روز که جوان به او پیشنهاد ازدواج داد، او رد کرد. دوستانش فکر کردند که او به هم خواهد ریخت و به مواد اعتیادآور روی خواهد آورد و زندگیش تباه خواهد شد. اما با تعجب دیدند که او اصلاً افسرده و غمگین نیست.
وقتی از او پرسیدند که چطور است که او غمگین نیست، او جواب داد: «چرا باید احساس بدی داشته باشم؟ من کسی را از دست دادم که هرگز عاشق من نبود و او کسی را از دست داده است که واقعاً عاشق او بود.»
به دست آوردن عشق واقعی سخت است. عشق یعنی خود را فدای دیگری کردن بدون هیچگونه چشم‌داشتی، و اگر فردی این را رد می‌کند، اوست که مهم‌ترین چیز در زندگی را از دست داده است. پس هرگز احساس افسردگی و دل‌شکستگی نداشته باشید.

ﻣﺮﺩ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩﺭی ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯿﺶ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﺣﻀﺎﺭ ﮔﻔﺖ: «ﺍﺯ ﻣﯿاﻥ ﺷﻤﺎ ﺧﺎﻧﻣﻬﺎ ﻭ ﺁﻗﺎﯾﻮﻥ، ﮐﺴﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ ﺟﺎﯼ ﻣﻦ ﺑﺎﺷﻪ، ﯾﻪ ﺁﺩﻡ ﭘﻮﻟﺪﺍﺭ ﻭ ﻣﻮﻓﻖ؟» ﻫﻤﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﺮﺩﻧﺪ! ﻣﺮﺩ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩﺭ ﻟﺒﺨﻨﺪﯼ ﺯﺩ ﻭ... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: حاصل 3 بعلاوه 4؟

نطرات کاربران:



1

عالی بود ممنون


2

کاملا منطقی بود تاییدش میکنم


3

عالی بود


4

خب شاید دختره بنده خدا یکی دیگه رو دوست داشت!!!!!!!!!!!!


5

ایول


6

جالب بود ولی میشه؟


7

بسیارآموزنده بود


8

کاملا موافقم


9

چه جالب


10

عالی و درست


11

ولی تو واقعیت اینجوری نیس


12

خیلی آموزنده بود


13

این گونه حکایات میتواند تاثیر بسزایی در روحیه جوانانی چون من که به قولی (شکست عشقی) خورده اند ، داشته باشد !
لطفا در این زمینه بیشتر فعالیت کنید


14

aali bood!!!


15

عشق منطق نمیشناسه
پس این آقا عاشقش نبود


16

يك كمي غير قابل باور است اينهمه سينه چاكي و بي اهميتي ، پس ليلي و مجنون ،شيرين و فرهاد ، خسرو وشيرين و... همه الكي است يا يك طرفه و خيال بافي


17

از دست دادن عشق، محبت یا امتیازی که نه از آن به خوبی آگاهیم و نه محتاج آن هستیم نمی تواند موجب محرومیت ما از جایگزین مشابه آن شود. پس لازم است ابتدا معرفت لازم در طرف مقابل ایجاد شود و سپس انتظار آن را داشته باشیم که وی به طور معقول، خیر یا عشق را پس نزند!!!
من با استدلال این داستان موافق نیستم.


18

ولی من اینجوری نیستم مخالفم


19

البته سخته ولی شدنیه. اگر عشق را باکمی چاشنی عقل بیامیزیم و کمی هم صبور باشیم- هیچوقت شکست عشقی در زندگی نخواهیم داشت. صبر خیلی مهمه و در خیلی از اوقات با صبر و تحمل ثابت میشه که اصلا عشقی در کار نبوده و یک احساس خام آتشین و زود گذر بوده که از بین رفته. متاسفانه چون صبر وجود نداره گاهی به ازدواج منجر میشه و بعد هم طلاق! ممنون بابت ای حکایات زیبا


20

افلاطون میگه اگه یه روز با عقلت- نه با چشمت- کسی رو دوست داشتی بدون که واقعاعاشق شدی


21

لایک.کاملا منطقی بود.


22

کاملا منطقیه اگه عشق یکطرفه باشه ودر طرف مقابل احساسی وجود نداشته باشه خیلی راحت میشه با این مسئله کنار اومد ولی چنانچه هر دو احساس یکسانی نسبت به هم داشته باشن که اسمشو عشق بگذاریم و مانعی برای رسیدن بهم وجود داشته باشه اونموقع تحمل شرایط برای هر دو طرف سخت میشه .


23

عالی بود یعنی ایول روحیه


24

ممنونم خیلی ناراحت بودم این داستان شما تاحدی به بنده آرامش بخشید در امان خداباشید


25

ممکنه در دوره ی نوجوانی هرانسانی عاشق بشه.به عقیده ی من علل اصلی این اتفاق کوته فکری هست.بی قراری یا هرشب خواب دیدن یا تند شدن ضربان قلب عشق نام نمیگیره؛این حالت ها برای افراد کم سن و سال عادی هست و زود گذره بهتره قبول کنیم آدمی فراموش کار هست این پسر هم عاشق نشده بوده تحت تاثیر توهمات نوجوانی یا جوانی قرار گرفته بود.که با پاسخ دختر دلسرد شده و با کمی مطالعه به این نتیجه رسیده.درواقع خودش رو دلداری داده وسعی داشته اعتماد به نفس یا به عبارتی غرورش پایمال شده اش رو برگردونه.عشق واقعی کاربر عزیز همونطور که گفتین لیلی و مجنون و..جز افسانه ها حساب میشه،القای آرامش از انسانی به انسان دیگر هم دوست داشتن معمولی هست وعشق تنها کلمه ای برای ابراز دوست داشتن زیاد هست.بابت طولانی شدن نظرم عذر خواهی نمیکنم بهتره کمی باورهای کودکانه تون رو اصلاح کنین.8


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات