لاک پشت نقاشی شده به صورت سه بعدی
لاک پشت کوچولو
یک روز خانواده لاک پشتها تصمیم گرفتند که به پیک نیک بروند. از آنجا که لاک پشت ها به صورت طبیعی در همه موارد یواش عمل می کنند، هفت سال طول کشید تا برای سفرشون آماده بشن! در نهایت خانواده لاک پشت خانه را برای پیدا کردن یک جای مناسب برای پیک نیک ترک کردند. در سال دوم سفرشان بالاخره جای مناسب رو پیدا کردند. برای مدتی حدود شش ماه محوطه رو تمیز کردند، سبد پیکنیک رو باز کردند، و مقدمات رو آماده کردند. بعد فهمیدند که نمک نیاوردند! 
پیکنیک بدون نمک یک فاجعه خواهد بود و همه آنها با این مورد موافق بودند. بعد از یک بحث طولانی، جوانترین لاک پشت برای آوردن نمک از خانه انتخاب شد. لاک پشت کوچولو ناله کرد، جیغ کشید و توی لاکش کلی بالا و پایین پرید اما به هر حال تو خانواده اون سریعترین لاک پشت بود. او قبول کرد که به یک شرط بره؛ اینکه هیچ کس تا وقتی اون برنگشته چیزی نخوره. خانواده قبول کردن و لاک پشت کوچولو به راه افتاد. سه سال گذشت و لاک پشت کوچولو برنگشت. پنج سال، شش سال و سپس در سال هفتم غیبت او، پیرترین لاک پشت دیگه نمی تونست به گرسنگی ادامه بده. او اعلام کرد که قصد داره غذا بخوره و شروع به باز کردن یک ساندویچ کرد. در این هنگام لاک پشت کوچولو ناگهان فریاد کنان از پشت یک درخت بیرون پرید و گفت: «دیدید می دونستم که منتظر نمی مونید. منم حالا نمی رم نمک بیارم!»
بعضی از ماها زندگیمون صرف انتظار کشیدن برای این می شه که دیگران به تعهداتی که ازشون انتظار داریم عمل کنن. آنقدر نگران کارهایی که دیگران انجام میدن هستیم که خودمون (عملاً) هیچ کاری انجام نمی دیم.

در سالی که قحطی بیداد کرده بود و همه مردم زانوی غم به بغل گرفته بودند، مرد عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت، غلامی را دید که بسیار شادمان و خوشحال است. به او گفت: «چه طور در چنین وضعی می‌خندی و ... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: عدد بعد از 5؟

نطرات کاربران:



1

خیلی با مزه و البته آموزنده بود


2

خیلی عالی بود.ممنون


3

خيلي خوب بود


4

بامزه بود


5

بسیار مسخره و خنک بود


6

بخش عمده ی زندگی اجتماعی که محیط کار هم جزو آن است به همین عمل به تعهدات بستگی دارد. انسان موجودی اجتماعی است. ما به تنهایی از عهده همه کارها برنمی آییم. هرکس باید به تعهدات خود در برابر دیگران عمل کند. اگر نکرد، باید جوابگو باشد. فقط در محیطی جنگل-گونه و بی قانون است که افراد خود را به انجام تعهدات خود پایبند نمی دانند و عده ای با سوء استفاده از دیگران، از انجام وظایف خود در برابر دیگران به بهانه های مختلف شانه خالی می کنند. و این نکته ای است که در جهان سوم زیاد دیده می شود. چون بچه ها از ابتدای زندگی در مدرسه، اصول زندگی اجتماعی را یاد نمی گیرند. بلکه در خانه و از پدر و مادر نحوه ی سوء استفاده از دیگران را می آموزند. چطور قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا بگذارند، چطور خارج از صف نان بگیرند، چطور در اداره جات قوانین را دور بزنند و ... و به همهه ی اینها می گویند زرنگی. نه! هر کس باید وظایف خود را انجام دهد و اگر نداد باید پاسخگو باشد و ضرر وارده را جبران کند و جریمه هم بدهد. وگرنه همیشه در دور باطل عقب ماندگی خواهیم ماند.


7

خیلی قشنگ بود ولی قبلا شنیده بودم


8

جالب بود مرسی


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات