ماکارونی اسپاگتی با نوشابه
ناهار همراه نوشیدنی فقط یک دلار
توماس ساعت دو بعد از ظهر از محل کارش خارج شد و چون نیم ساعت وقت داشت تا به محل کار دوستش برود، تصمیم گرفت با همان یک دلاری که در جیب داشت ناهار ارزان قیمتی بخورد و راهی شرکت شود. چند رستوران گران قیمت را رد کرد تا به رستورانی رسید که روی در آن نوشته شده بود: «ناهار همراه نوشیدنی فقط یک دلار.»
توماس معطل نکرد، داخل رستوران شد و یک پرس اسپاگتی و یک نوشابه برداشت و سر میز نشست. گارسون برایش دو نوع سوپ، سالاد، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه اضافه، بستنی و دو نوع دسر آورد و به اعتراض توماس توجهی نکرد که گفت: «ولی من این غذاها رو سفارش ندادم.»
گارسون که رفت توماس شانه ای بالا انداخت و گفت: «خودشان می فهمند که من نخوردم!»
اما توماس موقعی فهمید که این شیوه آن رستوران برای کلاهبرداری است که رفت جلو صندوق و متصدی رستوران پول همه غذاها رو حساب کرد و گفت: «میشه ۱۵ دلار و ۱۰ سنت.»
توماس معترض شد: «ولی من هیچ کدوم رو نخوردم!»
صندوقدار پاسخ داد: «ما آوردیم، می خواستین بخورین!»
توماس سری تکان داد و یک سکه ۱۰ سنتی روی پیشخوان گذاشت و وقتی صندوقدار اعتراض کرد، گفت: «من مشاوری هستم که بابت یک ساعت مشاوره ۱۵ دلار می گیرم.»
صندوقدار گفت: «ولی ما که مشاوره نخواستیم!»
توماس پاسخ داد: «من که اینجا بودم! می خواستین مشاوره بگیرین!» و سپس به آرامی از رستوران خارج شد.

در قدیم برای درست کردن رنگ از نوعی نمک به نام زاج استفاده می‌کردند که انواع سیاه، سبز، سفید و غیره داشت. زاغ به جای کلمه زاج به کار برده می‌شد. زاغ سیاه بیشتر در رنگ نخ قالی، پارچه و چر... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: جواب 2 منهای 2؟

نطرات کاربران:



1

بسیار جالب بود


2

عالی بود بهترین درس را داد.


3

ماشاالله به ذکاوت برخی ها


4

عالی بود و نشان از هوش و زکاوت دارد


5

چه باهوش.آفرین


6

سلام جالب بود. هرازگاهي خواندن اين مطالب چشم آدم را به واقعيت هاي اطرافش بيناتر مي كند .گاهي يك تلنگر واقعا لازم است . ممنون براي اين گاهي ها .زندگي پراز تكرار است وبي توجهي ما . آدم را به فكر مي اندازد .


7

عالى،واقعا بعضى ها خيلى باهوشند!!


8

نیم ساعت وقت داشت به محل کار دوستش برود ، اون وقوت یک ساعت غذا خورده بود؟؟؟؟


9

نمیدونم چرا بعضی از ما به جای گرفتن اینهمه درس و نکته و تحسین هوش وذکاوت میریم میگردیم یه نکته منفی یا ایرادی بگیریم مثلا نظر 8 که میگه نیم ساعت وقت داشت رفت یک ساعت غذا خورد


10

با نظر 8 موافقم.


11

خب میرفت خونه دوستش غذا میخورد.الان اگه من بودم،بابام میخوابوند تو گوشم که چرا بجای پس انداز کردن،میری ولخرجی میکنی و رستوران میری.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات