جوانی در حال دعا کردن برای باران در زمینی خشک و بی آب
ورد باران
پیرمردی بود که وردی می‌خواند و باران باریدن می‌گرفت. در قبال این کار دو سکه می‌گرفت. پیرمرد شاگردی داشت که به او کمک می‌کرد. پسرک در طول سال‌هایی که شاگردی پیرمرد را کرده بود، ورد باران را یاد گرفته بود. یک روز با خود فکر کرد که دیگر می‌تواند کسب و کار خود را داشته باشد. پس کنار کلبه پیرمرد باران‌ساز، دکه‌ای ساخت و بر سردرش نوشت باران سازی با یک سکه.
از قضا خشکسالی آن سال بیشتر از سال قبل بود. چند روزی مشتریان زیادی آمدند و جوان هم از رونق دکه بسیار شادمان بود. آنان را راه انداخت و روستاییان هم دعاگویان و شادمان به سمت مزارع تکیده رفتند و چشم به راه باران شدند.
دو روزی گذشت. دکه جوان پرمشتری بود. باران‌ساز پیر هم مانند همه آن روزها عصایش را زیر چانه خود نهاده بود و جلوی در کلبه خود، روی چارپایه‌ای نشسته بود و در انتظار مشتری بود. ناگهان روستاییان با نگرانی و فریاد آمدند به سمت دکه باران‌ساز جوان که به فریادمان برس، زندگی‌مان رفت.
معلوم شد به ورد جوان باران باریده بود ولی سر ایستادن نداشت و سیلی خانمان سوز به راه افتاده بود. باران‌ساز جوان نمی‌دانست چه کار باید بکند. او نمی‌دانست که باران‌ساز پیر دو ورد داشت؛ با یکی باران می‌ساخت و با دومی باران را می‌گفت تا بایستد و جوان این دومی را نیاموخته بود.
آیا شما ورد دوم را می‌دانید؟ آیا همه وردهای کسب و کارتان را بلدید؟

مردی چوپان از دهکده ای دوردست، تعدادی گوسفند را با زحمت زیاد به دهکده شیوانا آورد و آنها را داخل حیاط مدرسه رها کرد و نزد شیوانا رفت و در جلوی جمع شاگردان با صدای بلند گفت: «چون شنیده ب... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: مجموع2با3؟

نطرات کاربران:



1

درودبرشما اهل فن همیشه چندین فنون بلدهستندوهمیشه یکی رابرای روزمباداوبه قول قدیمی ها(روکم کنی)نگه میدارندودرصورت لزوم ازآن استفاده می کنند.


2

بسمه تعالی البته با خواندن این داستان به شما نویسنده گرامی باید بگویم در انتخاب سوال ومخاطب سوال اشتباه کردید این سوال را باید از جامعه ومردم باید بپرسید که چقدر برای افراد باتجربه تان ارزش قائلیدولی باتوجه به داستان اگر تا امروز در پی فراگیری همه ی فوت ها بودم دیگر نخواهم بود چراکه در جامعه ای که برمبنای مدیریت سود است برای ضرر نکردن همان یک فوت کفایت میکند نهایتا اگر هم سیل برپا شد شده است همه ما با هم غرق خواهیم شد


3

احتمالا شاگرده خودش شاگردی داشته که پس از فراگیری فنون وردخوانی باران،فقط ورد بند اومدن بارون رو بلد بوده ولی بلد نبود ورد بخونه بارون بباره. حالا این شاگرده داره توی زمان ما زندگی میکنه.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات