کره محلی به صورت گرد درآمده
کره های گرد
مرد فقیرى بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست می کرد و او آنرا به تنها بقالى روستا مى فروخت. آن زن روستایی کره ها را به صورت قالب های گرد یک کیلویى در می آورد و همسرش در ازای فروش آنها، مایحتاج خانه را از همان بقالی مى خرید. روزى مرد بقال به وزن کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند. هنگامى که آنها را وزن کرد، دید که اندازه همه کره ها ۹۰۰ گرم است. 
او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت: «دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره ها را به عنوان یک کیلویی به من مى فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است.»
مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت: «راستش ما ترازویی نداریم که کره ها را وزن کنیم. ولی یک کیلو شکر قبلا از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار دادیم.»
یقین داشته باش که به مقیاس خودت برای تو اندازه مى گیریم.


چون حضرت سلیمان بعد از مرگ پدرش داود به رسالت و پادشاهی رسید از خداوند خواست که همه جهان و موجودات آن و همه زمین و زمان و عناصر چهارگانه و جن و پری را بدو بخشد. چون حکومت جهان بر سلیمان... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: مجموع2با3؟

نطرات کاربران:



1

چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی


2

چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی


3

از هر دستی که بدی از همون دست هم پس میگیری.


4

بسیار جالب و آموزنده بود و این حقیقت زندگی ما مردم غفلت زده است...


5

چه بسیارندعبرتها وچه اندکندعبرت شوندگان


6

خ جالب بود مرسی


7

از ماست كه برماست


8

خیلی جالب .


9

یه ضرب المثل ترکی میگه:هرنه توهسن آشوا چخارقاشیوا مصداقش مطلبیه که کاربر3گفتن.


10

هرچه کشت کنی همان بدوری


11

وای یاد روزی افتادم که از بازار محلی جویبار مازندران یکی از این گوله کره هارا خریدم به حساب اینکه کره محلی هست وخیلی خوبه. اما وقتی جوش زدم و سرد شد تازه فهمیدم روغن نباتیه دختر متقلب روغن را به جای کره قالب کرده بود.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات