گرگ و بره گوسفند در کنار یکدیگر
گرگ و میش از یک جوی آب می‌خورند
در ایام صدارت میرزاتقی خان امیرکبیر روزی احتشام الدوله (خانلر میرزا) عموی ناصرالدین شاه که والی بروجرد بود به تهران آمد و به حضور میرزاتقی‌خان رسید. امیر از احتشام الدوله پرسید: «خانلر میرزا وضع بروجرد چطور است؟»
حاکم لرستان جواب داد: «قربان اوضاع به قدری امن و امان است که گرگ و میش از یک جوی آب می‌خورند!»
امیر برآشفت و گفت: «من می‌خواهم مملکتی که من صدراعظمش هستم آنقدر امن و امان باشد که گرگی وجود نداشته باشد که در کنار میش آب بخورد. تو می‌گویی گرگ و میش از یک جوی آب می‌خورند؟»
خانلر میرزا که در قبال این منطق امیرکبیر جوابی نداشت بدهد سرش را پائین انداخت و چیزی نگفت.

در سال 1968 مسابقات المپيك در شهر مكزيكوسيتي برگزار شد. مسابقه دوی ماراتن لحظات آخر را سپری می کند. نفر اول، یک دونده از اتیوپی، از خط پایان می گذرد. در همين حال دوندگان بعدی از ... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: تفریق 6 و 4؟

نطرات کاربران:



1

در واقع این داستان داره کنایه میزنه به زمان امام زمان ارواحناه له الفداه.....و درست نیست انتشارش....


2

در پاسخ به نظر شماره 1: نتیجه برداشت شما این می شود که در زمان امام زمان افراد دزد و خلافکار (گرگ) وجود دارند که اگر به کار خود ادامه دهند پس شما نباید برداشت خود را مطرح می کردید و اگر به کار خود ادامه نمی دهند بنابراین دیگر گرگ نیستند که همان مقصود امیرکبیر می شود


3

گاهی اوقات انسان دربرابرمنطق زیبا وآگاهانه برخی ازعلما وافراد بزرگ حیرت زده میگردد وغبطه میخورد


4

ععععععععععععععععععععااااااااااااااااااااالییییییییییییی


5

زیبا بود


6

خیلی هم منطقی نیست که بخواهیم گرگی وجود نداشته باشه، در واقع همان منطق که گرگ و میش از یک جوی آب بخورند یعنی اینقدر تعامل زیاد شده که دیگه دشمنی ها برطف شده و آنها توانسته اند در کمال آرامش و امنیت در کنار هم زندگی کنند. منطق خانلر بیشتر بدرد روزگار ما می خوره تا منطق امیر. موضوع هم چه به دوران امام زمان مرتبط بدانیم چه ندانیم نباید واهمه ای از انتشار و نقل آن داشته باشیم، چرا که دعوت به ارامش و امنیت و برادری در کنار یکدیگر دارد و بس. پس چه ترس از بیان حقایق و قابلیتهای دستیافتنی.


7

حالا باز خوبه زمان امیرکبیر میشی بوده که با گرگ توی یه جو آب بخورن.الان که دیگه همون میشا هم گرگ شدن.کمال همنشین در میش اثر کرد.


8

شماره 2
احسنت


9

اگر امیرکبیر به شوخی این مطلب را به حاکم خرم اباد گفته که معلوم میشه انسانی اجتماعی و خوش اخلاق بوده اما اگه با خشم اینها رو گفته که معلوم میشه انسانی زورگو بوده . انسان از لابلای حرفاش شناخته میشه.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات