ماکارونی اسپاگتی با نوشابه
ناهار همراه نوشیدنی فقط یک دلار
توماس ساعت دو بعد از ظهر از محل کارش خارج شد و چون نیم ساعت وقت داشت تا به محل کار دوستش برود، تصمیم گرفت با همان یک دلاری که در جیب داشت ناهار ارزان قیمتی بخورد و راهی شرکت شود. چند رستوران گران قیمت را رد کرد تا به رستورانی رسید که روی در آن نوشته شده بود: «ناهار همراه نوشیدنی فقط یک دلار.»
توماس معطل نکرد، داخل رستوران شد و یک پرس اسپاگتی و یک نوشابه برداشت و سر میز نشست. گارسون برایش دو نوع سوپ، سالاد، سیب زمینی سرخ کرده، نوشابه اضافه، بستنی و دو نوع دسر آورد و به اعتراض توماس توجهی نکرد که گفت: «ولی من این غذاها رو سفارش ندادم.»
گارسون که رفت توماس شانه ای بالا انداخت و گفت: «خودشان می فهمند که من نخوردم!»
اما توماس موقعی فهمید که این شیوه آن رستوران برای کلاهبرداری است که رفت جلو صندوق و متصدی رستوران پول همه غذاها رو حساب کرد و گفت: «میشه ۱۵ دلار و ۱۰ سنت.»
توماس معترض شد: «ولی من هیچ کدوم رو نخوردم!»
صندوقدار پاسخ داد: «ما آوردیم، می خواستین بخورین!»
توماس سری تکان داد و یک سکه ۱۰ سنتی روی پیشخوان گذاشت و وقتی صندوقدار اعتراض کرد، گفت: «من مشاوری هستم که بابت یک ساعت مشاوره ۱۵ دلار می گیرم.»
صندوقدار گفت: «ولی ما که مشاوره نخواستیم!»
توماس پاسخ داد: «من که اینجا بودم! می خواستین مشاوره بگیرین!» و سپس به آرامی از رستوران خارج شد.

معلمی از دانش آموزان خواست تا عجایب هفتگانه جهان را فهرست وار بنویسند. دانش آموزان شروع به نوشتن کردند. معلم نوشته‌های آنها را جمع‌آوری کرد. با آن که همه جواب‌ها یکی نبودند اما بیشتر دا... ادامه حکایت

حکایت های بیشتر:

نظر شما در مورد این حکایت چیست؟

پرسش تصادفی: حاصل 3 بعلاوه 4؟

نطرات کاربران:



1

بسیار جالب بود


2

عالی بود بهترین درس را داد.


3

ماشاالله به ذکاوت برخی ها


4

عالی بود و نشان از هوش و زکاوت دارد


5

چه باهوش.آفرین


6

سلام جالب بود. هرازگاهي خواندن اين مطالب چشم آدم را به واقعيت هاي اطرافش بيناتر مي كند .گاهي يك تلنگر واقعا لازم است . ممنون براي اين گاهي ها .زندگي پراز تكرار است وبي توجهي ما . آدم را به فكر مي اندازد .


7

عالى،واقعا بعضى ها خيلى باهوشند!!


8

نیم ساعت وقت داشت به محل کار دوستش برود ، اون وقوت یک ساعت غذا خورده بود؟؟؟؟


9

نمیدونم چرا بعضی از ما به جای گرفتن اینهمه درس و نکته و تحسین هوش وذکاوت میریم میگردیم یه نکته منفی یا ایرادی بگیریم مثلا نظر 8 که میگه نیم ساعت وقت داشت رفت یک ساعت غذا خورد


10

با نظر 8 موافقم.


11

خب میرفت خونه دوستش غذا میخورد.الان اگه من بودم،بابام میخوابوند تو گوشم که چرا بجای پس انداز کردن،میری ولخرجی میکنی و رستوران میری.


اگر نظری که درج کردید نمایش داده نشده است بر روی برزورسانی نظرات کلیک کنید

بروزرسانی نظرات